2025. június 20‒augusztus 1. ǀ 33. Bolyai Nyári Akadémia – A jóllétérzés fejlesztése a közoktatásban
A mese mint eszköz a gyermek lelki jóllétének támogatására – Mesélj, hogy jól legyél címmel várja az óvodapedagógusokat, tanítókat Válaszútra Balázs-Bécsi Gyöngyi, a Kallós Zoltán Alapítvány elnöke. A foglalkozásokat többek között akadémikusaink, Vetró Mihály nemez kézműves mester és Fábián Éva mesemondó, népdalénekes vezetik.
A „Mesélj, hogy jól legyél" program célja, hogy a mese eszközein keresztül támogassa a gyermekek érzelmi, lelki és szociális jóllétét. A mesék nem csak szórakoztatnak, hanem biztonságos keretet adnak az érzelmek megélésére, a nehézségek feldolgozására és a belső világ gazdagítására. A mesehallgatás és feldolgozás során a gyermekek azonosulhatnak a szereplőkkel, megélhetik a reményt, bátorságot, és megtapasztalhatják a megküzdés lehetséges módjait. A program célja, hogy a pedagógusok tudatosabban használják a mesét a mindennapi nevelőmunka részeként, mint a jóllétet támogató eszközt. A képzés során a résztvevők megismerkedhetnek különböző mesei műfajokkal, feldolgozási módszerekkel, valamint olyan gyakorlatokkal, amelyek elősegítik a gyerekek önismeretét, együttműködését és érzelmi biztonságát. A mesék erejével segítjük a belső egyensúly kialakítását, az empátia fejlődését és a kapcsolatépítést. A program kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a pedagógusok saját jóllétét is erősítse, hiszen csak a kiegyensúlyozott nevelő képes a gyermekek jóllétét is támogatni. A mese mint közös élmény hidat képez felnőtt és gyermek között, segít elmélyíteni a kapcsolatot, és erősíti a bizalom légkörét. Hisszük, hogy a mesélés nem csupán múltidéző tevékenység, hanem korszerű válasz a mai gyerekek lelki szükségleteire is.
Helyszín: Kallós Zoltán Alapítvány, Válaszút
További információ: itt
A „Mesélj, hogy jól legyél" program célja, hogy a mese eszközein keresztül támogassa a gyermekek érzelmi, lelki és szociális jóllétét. A mesék nem csak szórakoztatnak, hanem biztonságos keretet adnak az érzelmek megélésére, a nehézségek feldolgozására és a belső világ gazdagítására. A mesehallgatás és feldolgozás során a gyermekek azonosulhatnak a szereplőkkel, megélhetik a reményt, bátorságot, és megtapasztalhatják a megküzdés lehetséges módjait. A program célja, hogy a pedagógusok tudatosabban használják a mesét a mindennapi nevelőmunka részeként, mint a jóllétet támogató eszközt. A képzés során a résztvevők megismerkedhetnek különböző mesei műfajokkal, feldolgozási módszerekkel, valamint olyan gyakorlatokkal, amelyek elősegítik a gyerekek önismeretét, együttműködését és érzelmi biztonságát. A mesék erejével segítjük a belső egyensúly kialakítását, az empátia fejlődését és a kapcsolatépítést. A program kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a pedagógusok saját jóllétét is erősítse, hiszen csak a kiegyensúlyozott nevelő képes a gyermekek jóllétét is támogatni. A mese mint közös élmény hidat képez felnőtt és gyermek között, segít elmélyíteni a kapcsolatot, és erősíti a bizalom légkörét. Hisszük, hogy a mesélés nem csupán múltidéző tevékenység, hanem korszerű válasz a mai gyerekek lelki szükségleteire is.
Helyszín: Kallós Zoltán Alapítvány, Válaszút
További információ: itt